Idshops
sortiment innehåller både lagerförda artiklar samt så kallade ej lagervaror.
Vid beställning av ej lagervara får du vänta lite extra på leveransen och inte
alla varor har retur- eller bytesrätt eftersom de är specialbeställda för din
räkning.
Leveransvillkor
Lagerförda
varor som du beställer vardagar före kl. 14.00 expedieras samma dag och
levereras inom 4-6 arbetsdagar om du inte önskat särskilt leveransdatum.
Varorna skickas som paket. Vid beställning i webbshopen skickas alla varor som
paket.
Kunden står
för fraktkostnaden om inget annat är avtalat. Fraktpriserna inkluderar
emballage. Bortforsling av emballage betalas av kunden.
Leveransförseningar
på grund av force majeure, underlåtenhet från köparen, eller från
underleverantörer, utgör befrielsegrund som medför framflyttning av leveransdag
och Idshop blir befriat från all typ av påföljd på grund av ändrad leveransdag.
Betalningsvillkor
Betalning ska
ske inom 15 dagar från fakturadatum eller enligt särskild överenskommelse.
Efter förfallodagen har Idshop rätt att debitera påminnelseavgift och
indrivningskostnader.
Ångerrätt
Vi på Store.idshop.se vill självklart
att du ska vara nöjd med ditt inköp. Hos Store.idshop.se har du därför alltid
öppet köp och ångerrätt i fjorton (14) dagar efter att du erhållit din vara
eller en väsentlig del av den. Detta i enlighet med den lagstadgade
ångerfristen. Om du vill avbeställa din order måste du informera oss via
e-post.
Om du vill returnera en vara,
kontakta alltid vår kundtjänst via e-post så vi kan kontakta vår leverantör.
Instruktioner för hur du går tillväga får du då av vår kundtjänst. Returfrakt
får du betala själv vid utnyttjande av ångerrätten för dig som kund. Om varan
är felaktig eller felexpedierad står vi alltid för returfrakten. Produkter kan
enbart återlämnas till oss genom att du som kund gör en retur via vår support,
enligt instruktioner från oss vid förfrågan. Vänligen kontakta vår kundtjänst
angående din önskan om att returnera en vara, så hjälper vi dig vidare i
processen.
Vilka är förutsättningarna för att
skicka tillbaka en produkt?
När du har fått din produkt har du
ångerrätt i fjorton (14) dagar och kan returnera produkten utan någon särskild
anledning. Om du vill göra det, vänligen informera oss via mejl.
Produkten ska alltid skickas
tillbaka i sin originalförpackning på det sätt den har levererats på och i
oförändrat skick samt du betalar returfrakt i så fall. Bara om felet var från
vår sida så att du fick en beställning som inte uppfyllde specifikationerna
t.ex. om produkten du beställt anländer skadad, ofullständig eller inte
fungerar, då står vi för returkostnaden.
Ska en felaktig vara reklameras inom
en månad från det att köparen märkt felet. Vid fel på vara behöver vi först ha
bildbevis för att kunna hjälpa dig som kund på bästa sätt till en lösning.
I enlighet med tillämplig lag, ber
vi dig att vidta rimliga åtgärder för skötsel av produkten, även om du inte har
i avsikt att använda den.
Återbetalning
När produkten har returnerats i ett
fullgott skick och kommit oss tillhanda återbetalar vi dig det belopp som
angetts på kvittot inom fjorton (14) dagar.
Vid återbetalning görs denna i första
hand till det bankkonto som använts för att betala för din beställning. Du
finner betalningsinformationen på ditt kvitto som skickas via beställning till
din e-post. För att säkerställa att en eventuell återbetalning genomförs
korrekt kan vi komma att be dig som kund om kompletterande bankuppgifter (IBAN,
BIC, kontoinnehavarens namn och bankens namn) om du valt banköverföring som
betalningsmetod.
Väljer du att returnera produkter är
vi inte ansvarig för eventuella förluster av dessa under transporten. Om
produkten försvinner under returen förbehåller vi oss rätten att debitera dig
för dessa besvär.
Garanti
Utrustning:
Idshop lämnar 12 månaders garanti på utrustning om inget annat avtalats vid
köpet. För att garantin ska gälla så krävs det att produkten brukas enligt våra
och tillverkarens anvisningar. Garantin omfattar arbetstid, reservdelar, restid
samt reskostnader och gäller vid konstruktions-, material- eller
tillverkningsfel.
Mjukvara och IT-Support
Idshop garanterar inte felfri mjukvara eller system. Idshop support garanterar
att göra sitt bästa för att lösa eventuella IT-relaterade problem eller föreslå
lösningar till uppkomna problem, men kan inte garantera korrigering av
eventuella fel i det korta perspektivet.
Garantin omfattar inte:
– Normalt slitage, förslitnings- och förbrukningsdelar som till exempel
O-ringar, halogen- och glödlampor, element, filter, eller kullager.
– Fel orsakade av felaktigt handhavande eller bristfällig skötsel.
– Fel orsakade av vätska/fukt, olja i drivluften eller felaktiga smörj- eller
rengöringsvätskor.
Äganderättsförbehåll och försäkring
Idshop innehar
äganderätten till levererad utrustning och tillbehör tills full betalning har
erhållits. Köparen äger inte rätt att överlåta, eller på annat sätt försvåra
för Idshop att utnyttja äganderättsförbehållet, innan full betalning har skett.
Köparen förbinder sig att under den tid Idshop (eller eventuell leasingpartner
innehar äganderätten, till exempel vid hyra och leasing, hålla utrustning,
reservdelar och tillbehör försäkrade mot stöld och brand.
Ersättningskrav
Idshop är inte
skyldig att betala ut någon ersättning till köparen för eventuellt produktionsbortfall,
utebliven vinst eller annan indirekt skada.
Kontakt
För mer information eller frågor om
köpevillkor eller returer och/eller återbetalning, vänligen kontakta vår
kundtjänst.